7 טיפים לשבוע מוצלח עם הילדים

איך להפוך את השבוע שלכם בבית עם הילדים לרגוע, מהנה, ונעים יותר? ועל הדרך להעצים את ילדיכם ולחזק את תחושת הביטחון העצמי שלהם? קבלו 7 טיפים קטנים שישדרגו לכם את השבוע.





התקופה הזו בבית לא פשוטה, גם אתם ההורים וגם הילדים כבר מטפסים על הקירות. זה יכול להוציא הרבה אמוציות, עצבים, כעסים, מתחים וריבים.

אז איך אפשר להפוך את השבוע שלכם עם הילדים ליותר רגוע ונעים?





קבלו 7 טיפים קטנים שישדרגו לכם את השבוע עם הילדים:

1. סדר יום – נכון, לא פשוט לשמור על סדר יום בתקופה כזו, והוא יכול ואפילו צריך להיות שונה מסדר יום רגיל שבו יש בית ספר וגן. אולי יהיו קצת יותר שעות מסך, אולי שעת השינה תהיה שונה – אבל ברגע שתהיה מסגרת: מתי אני לומד? מתי אני משחק? מתי אני בזמן חופשי? מתי אני במסכים? גם לכם וגם להם יהיה הרבה יותר ברור איך להתנהל בתוך היום. סדר יום נותן עוגנים ביום, הוא מפחית תחושה של כאוס, חוסר גבולות וחרדה ומחזק את תחושת שליטה וביטחון עצמי.

2. זמן שעמום – זמן שעמום יכול להיות זמן נפלא! גם עבורכם ההורים וגם עבור ילדיכם. לכם זה יפנה זמן לעצמכם – למנוחה, לקפה (מי יודע, אולי אפילו חם לשם שינוי?) והם ילמדו להעסיק את עצמם, לשחק עם האחים, והכי חשוב - לגלות את היצירתיות והדמיון שבהם!


3. צאו החוצה – חשוב מאוד שהילדים יצאו לשמש, ירגישו את האוויר והאדמה ויוציאו אנרגיה! מחקרים רבים תומכים בריפוי ששהייה בטבע מעניקה, היא מרגיעה, מטעינה באנרגיות טובות ומאפשרת לפרוק אנרגיות קשות. במיוחד כשהילדים לא במסגרות והזמן בבית הוא אינטנסיבי מצטברת אנרגיה שמחפשת מוצא. עדיף שהיא תצא במתקנים בחוץ, ברכיבה על אופניים בהשתוללות בדשא מאשר ברבים וצעקות בבית.



4. תנו לילדים להתלכלך – התפלשות בלכלוך מאפשרת חוויה של הנאה מהרגע בלי לחשוב על ההשלכות, חוויה של שחרור מחוקים, כללים ועמידה בציפיות. עבור ילדים רבים זוהי חוויה מהנה, מרגיעה ומשחררת ויש בכוחה לסייע בהתמודדות עם חווית חוסר הודאות וחוסר השליטה שמלווה אותם ואותנו בתקופה הזו ועל מחזקת תחושת מסוגלות וביטחון עצמי. אז תנו להם לצאת לשחק בבוץ, לשחק באמבטיה בצבעי ידיים, להכין בצק במטבח. הנאה ושחרור מובטחים!


5. תנשמו – מתי נשמתם פעם אחרונה? אבל נשימה אמתית שכזו? נשימה עמוקה שמרפה את השירים והגוף? במדינות רבות נהוג לפתוח את היום בגן ובבית הספר בתרגילי נשימה, שחרור והרגעות. למה זה חשוב? מתח ולחץ הן תחושות טבעיות המתלוות לשינויים שאנו חווים במהלך החיים. הם קיימים גם במצבים שגרתיים וצפויים ועל אחת כמה וכמה בתקופות כאלו של חוסר ודאות, חוסר שגרה וחוסר במסגרת. אפשר לקבוע דקה קבועה ביום של נשימה משותפת, הנשימה תרגיע, תחזק חוויה של שליטה וביטחון עצמי.



6. תתחבקו – מחקרים מצאו שחיבוק ארוך, של 20 שניות, משחרר הורמונים שמעניקים תחושת הרפיה, מצב רוח טוב, תחושה גופנית ונפשית של ביטחון ורוגע. החיבוק יפחית דאגה, חרדות ופחדים. אז מצאו זמן קבוע ביום להתחבק.


7. תהינו – צרו שעה שבועית קבועה של פעילות מהנה עם הילדים, פעילות משותפת שגם אתם וגם הילדים תהינו ממנה. זו יכולה להיות הכנת עוגה, כדורי שוקולד או פיצה, זו יכולה להיות יציאה לסופר לקנות גלידה ולשבת לאכול אותה בשמש, משחק קופסא או משחק מחשב משותף. מה שכיף לכם! כשאתם תהינו מהפעילות עם הילדים הם יהינו אתכם בחזרה, ירגישו חשובים, אהובים ומשמעותיים יותר. שעה כזו תחזק ביטחון עצמי, תשפר את האווירה בבית ואתם תראו שברגע שתהיה שעה כזו הילדים כל כך יחכו ויצפו לה ולזמן המשותף שלהם אתכם!

אשמח לשמוע מכם - איזה טיפ תאמצו?

עוד דרכים ושיטות לשיפור ביטחון עצמי אצל ילדים ולחיזוק הקשר עם ילדכם תוכלו למצוא בקורס הורים אונליין.



למידע נוסף:

הדר דוד

054.5710394

hadar@hadartherapy.co.il


© 2023 by Alison Knight. Proudly created with Wix.com