top of page

ייעוץ הורים – למה זה טוב?

זה לא סוד שההורות מביאה אתה קשיים רבים. ופעמים רבות הורים מוצאים את עצמם בסיטואציות שמוצאות את החלקים הפחות יפים שלנו. ייעוץ הורים יעזור לנו לא להישאב למקומות האלו ולהצליח להיות ההורים האלו שתמיד רצינו להיות.


ייעוץ הורים
שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים

כל הורה, ללא יוצא מן הכלל, חווה קשיים בהורות. קיימות סיבות רבות ושונות לקשיים שחווים בהורות, וכמובן הרבה סוגים של קשיים שונים, שקשורים גם בהורים שאנחנו וגם כמובן בילד, באופי שלו, בהתפתחות שלו ובקשיים שלו עצמו. ולמרות זאת, אני סבורה שיש בסיס משותף לקשיים האלו.

מה הבסיס לקשיים בהורות?

הרבה לפני שילד נולד פיזית, הוא נולד אצל ההורה במחשבות, בדמיון. לפעמים עוד אפילו לפני שאתם ההורים נפגשת ומצאתם זה את זו, דמיינתם איך הילד שלכם יהיה, במה הוא ידמה לי? אילו תכונות שלי לא ארצה שיעברו אליו? איך יהיה הקשר שלי אתו? הפנטזיות, המשאלות וגם הפחדים לגבי הילד, מלוות גם את תקופת ההיריון, וממשיכות ללוות את הילד גם לאחר שנולד, גדל ומתעצב. בטוחה שמיותר לציין, ושכולכם חווים את הפער שקיים בין הפנטזיה למציאות.... מה הפער הזה יכול ליצור ממש בקלות? הוא יכול ליצור אכזבה. ומה האכזבה יוצרת? אני מאוכזבת מחלקים מסוים בילד שלי. ואז האכזבה הזו יוצרת אצלי באופן בלתי נמנע גם תחושת אשמה.

יש קושי מאוד גדול הרבה פעמים לעשות את ההפרדה בין הילד שלי לביני, הרבה פעמים נוטים לראות את הילד כחלק ממני, כשלוחה שלי שאף רצוי ויהיה נחמד אם תתעלה על המקור, כי מי כמונו יודע, שהמקור.. לא מושלם.




סוד ההורות שאני חושפת במפגשי ייעוץ הורים:

כשהורים מגיעים אליי למפגשי ייעוץ הורים, אני חולקת איתם את הסוד שעוזר להורים להיות ההורים האלו שתמיד רציתם להיות:

להפסיק להיות הורים לילד שרציתם שיהיה לכם. ולהיות הורים לילד שיש לכם.


מה הכוונה? במפגשי ייעוץ הורים, ננסה לשחרר את הפנטזיה על מה שרצינו שהילד יהיה, על איך שרצינו שהוא יהיה. כי כמו שראינו - הפנטזיה הזו מולידה בעיקר אכזבה ותסכול. גם אצלנו וגם אצל הילד שלא מצליח לעמוד בציפיות שלנו. על הנייר זה כמובן נשמע הרבה יותר פשוט ממה שזה. במפגשי ייעוץ הורים יש אפשרות להתבונן על המקומות הללו שבהם אנחנו חווים אכזבה או תסכול, לבחון ביחד מה בדיוק הדבר שמפעיל אותנו שם? במפגשי ייעוץ הורים יהיה אפשר להתחיל להכיר במקומות הללו ולשחרר אותם. לבחון את דפוסי ההתנהלות שלנו בסיטואציות האלו, ולהתחיל לשנות אותם לדפוסים שיקדמו את הילד שלנו ויעצימו את החזקות שלו – כי זה מה שבעצם כולנו רצים.


מה בעצם קורה במפגשי ייעוץ הורים?

מפגשי ייעוץ הורים מותאמים לכל הורה על פי הצרכים והרצונות שמעלה. ייעוץ הורים עשוי להיות נקודתי בקשר לדילמה שלגביה אתם ההורים מרגישים שאתם זקוקים להכוונה או הדרכה, מפגשי ייעוץ הורים גם עשויים להיות סדרה של מפגשים כשמטרות הטיפול מצריכות תהליך ארוך טווח, או כאשר המוקד הוא הקשר והתקשורת שביניכם לבין ילדיכם.

מפגשי ייעוץ הורים, או הדרכת הורים, עשויים להינתן כחלק מטיפול רגשי בילד, כטיפול דיאדי (טיפול משותף של הורה וילד) או כייעוץ נפרד להורים בלבד.

מפגשי ייעוץ הורים אלו הם למעשה תהליך של התבוננות בדפוסים הקיימים וחשיבה משותפת לגבי שינוי.

מפגשי ייעוץ הורים נותנים לכם אפשרות להיעזר במטפלת כגורם חיצוני, זהו ייעוץ שעשוי להאיר את הדברים באור שונה ולספק נקודות מבט ופעולות שמסייעות לילד, לכם ההורים ולקשר שבניכם. במפגשי ייעוץ הורים תקבלו כלים מעשיים אותם תוכלו ליישם בהתנהלות היומיומית בבית.


מתי פונים למפגשי ייעוץ הורים?

הורים עשויים להיעזר במפגשי ייעוץ הורים כאשר הם נתקלים באתגרים בהתמודדות עם קשיים רגשיים והתנהגותיים של ילדיהם. הקושי עשוי להיות של הילד, אז ההורים זקוקים לכלים בכדי לסייע לו, הוא עשוי להיות של ההורה ומתוקף כך להשפיע על הילד, הוא עשוי להיות נעוץ בקשר ובאופן התקשרות בין ההורה לילד, או לנבוע מחוסר תיאום או חוסר הסכמה על דרך פעולה בקרב זוג ההורים. ייעוץ הורים מסייע בהבנת הקושי ובהתאמת דרך הפעולה.


עוד דרכים ושיטות לשיפור ביטחון עצמי אצל ילדים תוכלו למצוא בקורס הורים אונליין.



למידע נוסף:

הדר דוד

054.5710394


bottom of page