top of page

3 דרכים לחיזוק הקשר עם הילד

מי מאתנו לא חולם על קשר טוב ונעים עם הילד שלו? על ילד פתוח שמשתף במה שעובר עליו? מי מאתנו לא חולם על בית בלי לחצים, בלי צעקות, בית עם אווירה נעימה, רגועה וחשוב מהכל - כיפית ומהנה!!! אז נכון, זה נשמע כמו פנטזיה רחוקה שגליה התנפצו על חוף המציאות. אבל אני חושבת שבאמצעות כמה פעולות פשוטות יש לנו את הכוח ליצור מציאות לא רחוקה מהפנטזיה הזו.


שיפור ביטחון עצמי אצל ילדים
חיזוק הקשר עם הילד

לפני שילדים נולדים פיזית הם נולדים אצלנו בדמיון, ברצון ובפנטזיה.

אני די בטוחה שהפנטזיה של אף אחד מאתנו לא כללה לחץ, צעקות, ריבים, שחיקה ותחושת ייאוש כללית. בחלומותינו כיף לנו עם הילדים, יש קשר טוב, פתוח, נעים, אווירה נעימה ורגועה בבית.

אז נכון, ברור לי שהמציאות לא יכולה להיות כזו אידילית, לפחות לא 100% מהזמן. אבל גם ברור לי שהמציאות לא חייבת להיות ההפיך הגמור.


הורים רבים שמגיעים אלי להדרכת הורים או שולחים אלי את הילדים לטיפול רגשי, מגיעים מתוך תחושת שחיקה, ייאוש. מגיעים אלי כאקט של מוצא אחרון, רגע לפני שהם מותרים לחלוטין על הקשר עליו חלמו עם הילד שלהם. רגע לפני ההשלמה הסופית עם זה ש"ככה זה, ואולי כשהילד יגדל אז המציאות תשנה".


המציאות לא תשתנה מעצמה. הדרך היחידה שתגרום לשינוי במציאות היא אם אם אנחנו נהיה אקטיביים ונשנה אותה. נעשה משהו שונה ממה שאנחנו עושים עכשיו.

הקשר עם הילד, האווירה שאנחנו רוצים שתהיה בבית - כל זה מונח על כתפינו, ההורים, ולא על כתפיו הצרות של הילד.

אנחנו רוצים אווירה אחרת בבית? בואו ניצור אותה.

אנחנו רוצים קשר טוב עם הילד? באחריותנו לשנות את ההתנהלות שלנו - והילד, אין לי ספק, יגיב לכך.



אבל איך עושים את זה? ומאיפה בכלל מתחילים?

שינוי זה אף פעם לא דבר פשוט. לפעמים מספיק להתחיל בפעולה קטנה שתתחיל להניע ולייצר אנרגיה אחרת. נוכחתי שמשהו קטן יכול לחולל שינוי עצום.


אז ריכזתי עבורכם 3 פעולות קטנות ופשוטות שיקרבו את המציאות לעבר הפנטזיה.


3 פעולות שיעזרו לחיזוק הקשר המיטיב עם הילדים:


1. להרכיב משקפיים חיוביות - איך אנחנו רואים את הילד שלנו? פעמים רבות, מתוך רצון לעזור לילד להתמודד עם הקשיים שלו, אנחנו נתמקד בהם. נתמקד בקשיים, בחלקים הפחות טובים, בחלקים שאנחנו פחות אוהבים. כלל שנתמקד בחלקים הללו, תהיה הכוונה טובה ככל שתהיה, החלקים הללו יקבלו את תשומת הלב, את האנרגיה שלנו וכתוצאה מכך - הם יתעצמו. כי כל מה שמקבל אנרגיה ותשומת לב, גדל. כתוצאה מכך הקשר בינינו לבין הילדים שלנו יהיה רוויי ביקורת, תחושה של הילד שהוא לא מספיק טוב, וריחוק. אופן התבוננות שכזה רק ירחיק אותנו מהילד שלנו ואת הילד שלנו מאתנו.

אז בואו ננסה לשנות את נקודת המבט שלנו על הילד, בואו נרכיב משקפיים דמיוניים יעזרו לנו לראות ולהתמקד דווקא בחלקים החיוביים של הילד שלנו! לסמן אותם, לתת להם מקום ותשומת לב.

אני מציעה תמיד להורים שמגיעים אלי לקחת מחברת ולערוך רשימה של תכונות שהם אוהבים בילד שלהם. כל יום להוסיף לרשימה את הדברים החיוביים שראינו היום.

הילד ירגיש את נקודת המבט החדשה שלנו עליו - ויגיב אליה!


2. זמן איכות עם הילד - אני לא יכולה להדגיש עד כמה זמן כזה הוא חשוב, קריטי ומשמעותי לחיזוק הקשר המטיב עם הילד שלנו. בסופו של דבר, מה שכל ילד רוצה הוא להרגיש שההורים שלו גאים בו! ומה אומר את זה יותר משעה בשבוע שבה אנחנו שמים את ה כ ל ! בצד (את הטלפון, את הילדים האחרים, את העבודה, ובאופן כללי את החיים...) ומקדשים את מלוא תשומת הלב לילד שלנו ולפעילות שהוא בחר שנעשה יחד.

אני נוכחתי לראות שבכוחו של הזמן הזה לחולל קסמים! מוזמנים לנסות ולגלות בעצמכם.


3. לדבר עם הילד שלנו - נשמע טריוויאלי, אבל זה ממש לא. תחשבו כמה מתוך השיח שלנו עם הילד מגיע כדי לחנך אותו? להוכיח אותו? לתת לו הוראות? וכמה מהשיח הזה הוא הדדי? שיח שמדבר רגשות? שיח שמגיע מתוך סקרנות אמתית. סקרנות כזו שגורמת לילד להרגיש שהוא חשוב, חכם וממש ממש מעניין אותנו?

ליצור שיח רגשי עם הילד זו אומנות ופרקטיקה שאנחנו צריכים ליצור, ללמוד ולתרגל. אם מעניין אתכם ללמוד על כך יותר, הקדשתי לה פרק שלם בקורס האונליין להורים.


בקורס האונליין תוכלו גם למצוא עוד דרכים ושיטות פרקטיות לחיזוק הקשר עם הילד ולחיזוק תחושת הביטחון העצמי של הילד שלנו.



למידע נוסף:

הדר דוד

054.5710394


bottom of page